вівторок, 13 вересня 2022 р.

Історія і громадянська освіта 5 кл. Урок 3 20.09.2022р.

Історія і громадянська освіта 5 клас

Урок 3

 Вітаю вас, діти!

Давайте пригадаємо, що таке

історична подія - 

історичний факт -  

точний час події - 

історичний простір - 

історичне явище - 

історичний процес - 

Поділіться своїми дослідженнями світлин. 

А тепер запишіть дату і тему уроку

Двадцяте вересня

Джерела історичної інформації

Історичні джерела - це пам ятки життя і діяльності суспільства (знаряддя праці, предмети побуту, рештки людей, мистецькі твори, механізми, пісні)

Подивіться відео і ознайомтеся із групами історичних джерел.


Перевірте себе!




 А тепер завдання



2. Як досліджувати історичні джерела

Ознайомтеся із матеріалом підручника на стор. 20-21

Проведіть дослідження письмово, попередньо ознайомившись із пам яткою.



3. Як не стати жертвою історичного обману

Фейк - навмисне вигадана частково або повністю неправдива інформація.

Таємниці історії завжди викликали жвавий інтерес дослідників. І коли вони дійсно щось знаходили , поспішали поділитися із світом своєю знахідкою. Але чи завжди ця знахідка правдива, чи не є вона фейком?

Давайте досліджувати разом.

Пропоную дві назви статей сайтів. 

Велесова книга: випадково знайдена реліквія.

Велесова книга: найпопулярнійший фейк ранньослов янської історії.

 Чим відрізняються заголовки? Яку інформацію вони несуть? Про що може йтися у цих статтях?

Висновок: автор першого заголовку прихильник версії, що Велесова книга - це реліквія, історична знахідка існує.
Автор другого заголовку вважає, що це фейк, вигадана історична реліквія, не підтверджена фактами.

Перевіримо свої припущення на стор.23. Прочитайте уривки із цих статей.

Отже,  наші припущення вірні!

Для чого люди активно створюють, поширюють фейки (неправдиву інформацію)?
Хтось розважається таким чином, хтось провокує, тролить освічених людей, хтось намагається прикрасити історію свого народу, хтось просто заробляє гроші. Тому дуже важливо поєднувати інформацію з різних джерел, критично оцінювати і лише тоді робити висновки правда це чи фейк.

Підсумуємо роботу
1.У зошитах створіть кольорову хмаринку, таблицю, схему на тему: "Джерела історичної інформації"

Домашнє завдання

1. Підручник  параграф 3, стор. 18-25
2.На стор. 26 виконайте усно перше завдання Самооцінювання 

3. Виконайте онлайн вправу "Види історичних джерел за посиланням"

4. За бажанням завдання із рубрики "Мислю творчо".






Немає коментарів:

Дописати коментар

Головна сторінка